When Authors Attack (Redux)

Guardian deletes article about “batty” romance/sci-fi author Candace Sams after claims someone hacked her e-mails

According to Google’s Transparency Report, the Texan author recently filed a copyright complaint for the search engine to delist a critical 2009 article published in the Guardian newspaper, “When Authors Attack” by multimedia books journalist Alison Flood.

source

Flood’s article said that the “wonderfully batty” Sams, using the pseudonym “Niteflyr One,” told Amazon users she’d reported them to the U.S. Federal Bureau of Investigation because of negative reviews and comments she’d received for one of her books.

From there, things got even battier. Via the Lumen Database:

DMCA (Copyright) Complaint to Google

SENDER
Candace Sams
[Private]
…US
Sent on October 02, 2016

RECIPIENT
Google Inc
[Private]
Mountain View, CA, 94043, US
Received on October 02, 2016

SUBMITTER
Google Inc

Re: Unknown
SENT VIA: UNKNOWN

NOTICE TYPE: DMCA

Copyright claim #1

KIND OF WORK: Unspecified

DESCRIPTION
Contents on the following websites/blog urls were taken from my private emails without my permission – after my email was hacked. Parts of my email can still be seen in whole or in part on both sites, in the blog narratives; neither site will respond to my requests for removal of that hacked email. Private email is protected by copyright, both sites know this but still post that material within their blogs, and without my permission.

ORIGINAL URLS: 01. https://www.candacesams.com/

ALLEGEDLY INFRINGING URLS: 01. https://www.theguardian.com/books/booksblog/2009/dec/22/when-authors-attack

Seeking to verify the authenticity of the takedown request and hoping to make sense of the bizarre hacking claims, earlier this month I e-mailed Flood and Sams.

On June 16, shortly after I sent my e-mails, the Guardian deleted Flood’s article, citing “privacy reasons.”

source

Did the Guardian delete the article as a result of my e-mail to Flood, and, if so, why? Did Sams ask the Guardian to delete the article, and, if so, why did it agree to her request?

I’ve asked the paper for comment.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s